Nagy instant bubitea kóstolás


A kijárási korlátozások idején természetesen mindenki igyekszik, hogy a lehető legkevesebbet kelljen otthonról kitennie a lábát, illetve mindenben igyekszünk a legszükségesebbekre szorítkozni. Így sokszor a kedvenc bubiteázónk felkeresése sem prioritás.

 

Viszont nehéz lemondani a finomságokról, főleg egy olyan időszakban, amikor a testi-lelki öngondoskodás kulcsfontosságú.

Az utóbbi időben a teázókban frissen készült bubiteák kiváltására szolgáló lehető legjobb alternatívát kerestem – tapasztalataimat pedig ebben a bejegyzésben szeretném megosztani minden bubitea-rajongóval és kíváncsi érdeklődővel.

 

Ha nem teázóból veszünk vagy rendelünk (a legtöbb budapesti teázó ételszállító cégekkel is együttműködik), akkor még mindig elkészíthetjük a saját teánkat.

 

Nézzük az italokat! Ezeken márkánként fogok végigmenni, és értékelem a különböző ízeket.

 

香飘飘

Ez a márka rendelkezik a legnagyobb kínálattal. A széles választékban mindenki megtalálja kedvenc ízeit. Nagyon szimpatikus, hogy minden változat igen egyedi, ami nem csak a csomagolásban, de a hozzávalókban és az ízben is megmutatkozik, nagyon változatos márkáról van szó.

 

香芋味奶茶 azaz illatos tarós tejes tea

Az italhoz tartozik egy zacskó tarós tealappor, kókuszzselé, cukor és szívószál. A por könnyen feloldódott a forró vízben, elsőre enyhe, szinte alig érezhető illatot éreztem. Viszont az íz meglepett, nem számítottam rá, hogy ennyire természetes lesz. Egyáltalán nem intenzív, inkább enyhe taróíze volt, ehhez nagyon jól illett a kókuszzselé (bár ez utóbbi egy kicsit keményebb volt, mint a teázókban, de idővel puhul a forró italban). Én nem tettem bele a cukrot, nekem elég édes volt anélkül is.



芒果布丁奶茶 azaz pudingos mangós tejes tea

Mangós teaalapport, mangópudingot, sűrített tejet és szívószálat tartalmaz a csomagolás. Az alappor kicsit lassan oldódott, de végül nem maradt csomós, teljesen feloldódott. Az illat nagyon intenzív, szinte olyan, mint a barackos cukorka. Az ital íze is ehhez közelít leginkább, nem az a tipikus mangóíz, hanem baracklekvárra vagy cukorkára emlékeztet, kissé mézes, és nagyon édes (talán a sűrített tej miatt... mindenesetre legközelebb ezt már nem tenném bele). A puding meglepően friss és gyümölcsös ízű, megint csak kevés köze van az igazi mangóhoz. Összességében nekem egy kicsit túl édes volt, és hiányoltam a tipikus mangóízt, de nem volt rossz.

 

红豆奶茶 azaz azukibabos tejes tea

Alappor, azukibab, sűrített tej és szívószál érkezik a csomagban. Enyhén vaníliás, kissé tejes, édeskés illata nagyon tetszett. Ami az ízt illeti, elég közel áll a teázókban kapható tejes teákhoz, kellemesen enyhe, nem túl édes. A bab íze teljesen rendben volt, tökéletes ízélményt kaptam, ezen azonban az állag sajnos rontott egy kicsit: először túl kemény volt, mire a forró italban megpuhult, addigra meg kezdett szétesni, és így azért nem volt ugyanolyan, mint a bubitea üzletekben kapható azukibab feltét. Ezúttal a sűrített tej is indokolt volt, jól kiegészítette az ital ízvilágát. A fentieket összegezve nekem nagyon ízlett, annak is bátran ajánlom, aki nem szereti a túl édes italokat.


 

豆乳双拼azaz bab és tej kettőse

Alappor, boba, himalájai árpa, szívószál. Már a kínai eladó is megjegyezte vásárláskor, hogy ez nagyon finom lesz, úgyhogy nagy elvárásokkal indultam neki. Illata gazdag, vaníliás-tejes, finoman édes volt. Az ital íze egy kicsit süteményszerű, kellemesen lágy és krémes volt. A bobától nem vártam sokat (azért mégiscsak frissen a legjobb), és kellett is neki némi idő, amíg megpuhult, utána az állaga és az íze is megfelelő volt. Az árpát kicsit nehéz volt kiszedni a dobozából, nagyon telerakták, viszont sokkal finomabb volt, mint vártam. Az állaga is kellemesen rágós volt. Összességében felért a várakozásaimhoz, sőt, túl is szárnyalta azokat!



抹茶青豆 azaz matcha és zöldborsó

Matchaízű teaalappor, egy csomag zöldborsó, sűrített tej, kanál és szívószál. Az illat alapján nem sok esélyt adtam ennek az italnak, ugyanis nagyon édes volt, a matchát pedig szinte nem is éreztem rajta. Az íz is hasonló volt: édes, viszont alig-alig lehetett érezni azt a jellegzetes matchaízt, inkább majdhogynem gyümölcsös volt. Viszont legalább nem volt túl édes, a sűrített tej ellenére sem. Mindent egybevetve nem rossz ital, de ha matchát keresel, akkor nem ebben fogod megtalálni.


 

桃桃乌龙波波珍珠奶茶 azaz barackos oolong tejes tea bobóval

Barackos oolong alappor, bobo, szívószál – hangzatos név után kicsit többet vártam, mondjuk, hogy külön filteres legyen a tea... Az ital illata eléggé intenzíven barackos, íze finom egyensúlyban van a gyümölcsös és tejes jelleg között. A bobónak kellett pár perc, hogy rendesen megpuhuljon a forró folyadékban, utána már jó volt az állaga, az íze viszont nem a legjobb, elég semleges, Magának az italnak kicsit furcsa, gejl utóíze volt. Összességében nem rossz, egynek elmegy, de legközelebb nem ezt választom.



 

鹿角巷 The Alley

A bubiteázó láncot ismerve nagy lelkesen vettem pár pohárral, bár több helyen is olvastam, hogy ez nem az ő hivatalos márkájuk, csak a nevüket felhasználva gyárt több cég is instant teákat. Sőt, még az utánzatnak is vannak utánzatai... Különben magát az üzletet is hamisítják – már amennyiben hamisításnak nevezhető, hogy a főbb jellemzőket átveszik, de mindig van valami apró kis változtatás, éppen csak annyi, hogy ne legyen tökéletesen olyan, mint az eredeti. Ez történt ebben az esetben is, két különböző utánzatot is sikerült beszereznem – nézzük az elsőt.

Több változat is elérhető ebből, viszont elég hasonlóak mind a hozzávalók, mind az ízvilág tekintetében. Persze ez nem jelenti azt, hogy ne lennének finomak.

 

鹿角出抹鹿丸珍珠奶茶 azaz szarvasagancs őzbogyó tejes tea (szívesen fogadok ötleteket arra vonatkozóan, hogy ez, és a következő elnevezés pontosan mit is akar jelenteni )

A horoszkópos széria ikrek darabja (egyébként csak három-négy különbözőt láttam, nem tudom létezik-e mind a tizenkettőhöz különböző). Ez volt az első instant tea, amelyet kóstoltam, és meg is lepett, hogy mennyi mindent tartalmaz a csomagolás: teafilter (nagyon finom zöldtea, magában is szívesen innám), teaalappor, barnacukros boba, cukorszirup barna cukorból, és szívószál. A tea nagyon tetszett, majdnem meg is ittam magában. A port hozzákeverve lágy, tejes illatú lett az ital. Az íz intenzív, finom tejes tea íz, mely önmagában is elég édes, nem is kell hozzá a cukorszirup. A bobának kellett egy jó öt perc, mire a forró italtól átpuhult, de megérte várni, kellemesen rágós lett az állaga, és az íze sem volt rossz. Összességében pozitív élmény volt, szívesen ajánlom.

 

小鹿鹿丸鹿丸珍珠奶茶 azaz őzike őzbogyó bobás tejes tea

Szintén a horoszkópos sorozathoz tartozik, ez volt a vízöntő. A csomagolás tartalma nagyon hasonlít az előzőre: teafilter (ezúttal fekete teával), alappor, boba, cukorszirup és szívószál. Az íz is nagyon hasonló volt, maximum akkor tudtam volna megkülönböztetni a kettőt, ha közvetlenül egymás után iszom. Ettől függetlenül finom volt, szívesen innék újra ilyet.



蜜桃乌龙牛乳茶 barackos oolong tejes tea

A csomagban teafilter (oolong), alappor, azukibab, cukorszirup és szívószál található. A finom illatú tea íze viszonylag enyhe volt, nagyon jól illett hozzá a cseresznyés-barackos illatú alappor. Az ital összekeverve kellemesen lágy tejes-gyümölcsös ízű volt. A cukorszirupot nem tettem bele, elég édes volt anélkül is. Az azukibab nagyon ízlett, csak sajnos szétmorzsolódott. Mindent egybevetve ízlett, szívesen innék máskor is ilyet, főleg ilyenkor, tavasszal, nem tudom, hogy a csomagolás, vagy az íz miatt, de egészen tavaszias hangulatom lett tőle.


 

小鹿很火摇摇果粒奶 azaz őzike, népszerű gyümölcsös tejital

Ez a csomag alapport, azukibabot, cukorszirupot és egy szívószálat tartalmaz. Először a gyümölcsös illatú alappor lepett meg, melyben apró liofilizált gyümölcsdarabok voltak, aztán ahogy elkevertem a port, és a következő meglepetést a szokatlanul élénk szín okozta. Az ital leginkább epres tejre emlékeztetett, enyhén bogyósgyümölcs íze volt a liofilizált gyümölcsdarabkák miatt. Önmagában is kicsit túl édes volt az én ízlésemhez, úgyhogy a cukorszirupot nem is kevertem hozzá. Az utóízzel nem vagyok kibékülve, némileg rontott a különben majdnem tökéletes összhatáson. Az azukibab is jól illett bele, és megint csak azt tudom mondani, mint korábban: az íze szuper, viszont sajnos szétesett...



 

鹿茶记 Dear [sic] Tea Records

Már a nevéből is egyértelműen létszik, hogy másolatról van szó. Ettől a márkától csak egy tejes teát kóstoltam, viszont ahogy az sokszor előfordul kínai termékekkel kapcsolatban (én legalábbis gyakran tapasztalom), a készítők valami igazán különlegesre törekszenek, és nem elégszenek meg a „kevesebb néha több” elvével.

 

网红小鹿红豆樱花奶茶 azaz internetsztár őzike azukibabos, cseresznyevirágos tejes tea

Ahogy a nevéből is kitűnik, itt valami nagyon extrára kell számítani. A csomagolás tartalma: teafilter (fekete), alappor, azukibab, cukorszirup kókuszzselével, és az elmaradhatatlan szívószál. Az illat nem tett rám különösebb benyomást, átlagos bubiteaillat. A kókuszzselé igazi meglepetés volt, azt hittem csak cukorszirup van a kis edényben, először bele sem akartam tenni, aztán olvastam el a feliratot. A zselé egy kicsit kemény volt, az íz viszont rendben volt. Szerencsére a cukorsziruptól sem lett túl édes az ital összhatása: kellően lágy és tejes volt. A cseresznyevirágot először egyáltalán nem vettem rajta észre, aztán később nagyon enyhe virágos ízt éreztem. A bab már csak hab volt a tortán, a zselével együtt meglepően sok hozzávaló érkezett a csomagban (a többi márkához képest), viszont állagában ez sem tudott jobb teljesítményt nyújtani, mint a többi azukibab, amit kóstoltam.



 

爆摇奶茶系列

Már a boltban lenyűgözve méregettem ezt a szériát, a csomagolása miatt ugyanis leginkább a zacskós gyümölcspürékre emlékeztetett. Aztán kicsit kétkedve néztem a használati utasításokat: a forró vizet ugyanis egyből a tasakba kell önteni, aztán egy-két percig rázni, amíg a filterből kioldódik, aminek ki kell oldódnia. A kipróbált italok közül ez a legkényelmesebb, legegyszerűbben elkészíthető, viszont legkevésbé variálható tejes tea. Ez az ízében is megmutatkozik, a különböző ízesítésű tasakok között nincs nagy különbség, viszonylag egységesek, egészen apró ízváltozatokkal. Úgy is mondhatnám, hogy inkább csak egy ízt csinálnak (igaz, azt jól), és minden alaklommal módosítanak rajta egy ici-picit. Egy másik hátrány a batyu hőtartása, először szinte meg se lehet fogni, annyira forró (mellesleg ezért van rajta felül a két kis kör alakú lyuk, két ujjat beakasztva lehet tartani a tasakot), azután viszont elég gyorsan kihűl.

 

茉莉奶绿 azaz jázminos tejes tea zöld teából

Az első batyu, amit kipróbáltam az egyik kedvenc ízesítésem, a jázminos tejes tea volt, így magas elvárásoknak kellett megfelelnie a kis tasaknak. Az ízzel elégedett voltam: jellegzetes, enyhén édes, lágy tejes tea íz. A jázmint sajnos alig éreztem rajta, örültem volna, ha intenzívebb. Annak külön örültem, hogy nem volt édes, mert ugye itt semmit sem variálhattam tetszés szerint.



 

烤香奶茶 azaz illatos, pirított tejes tea

Azaz pirított cukros. Ennél az íznél tényleg lehet érezni az egyediséget: a mézesen édes karamellaíz elég intenzív volt, ahhoz, hogy ne csak a tejes tea íze érvényesüljön. Az illata is nagyon-nagyon jó volt, még jóval később is – miután az ital elfogyott – éreztem a helyiségben.

 

锡兰奶茶 azaz ceyloni teával készült tejes tea

Mire ehhez a teához értem, már ismertem a márkát annyira, hogy tudjam, körülbelül milyen alapízre számíthatok. A jellegzetes tejes tea ízt ezúttal valami szinte sütiszerű aroma egészítette ki. Krémesen lágy, viszont meglepően intenzív ízélményt nyújtott. Ezúttal is pluszpont jár az illatért: kissé kesernyés ceyloni teaillat, a tej finomságával kiegészítve.



阿萨姆奶茶 azaz assam teával készült tejes tea

A kesernyés teaillat már az elején jót ígért, és nem is csalódtam, karakteres, intenzív fekete teás ízben volt részem, amelyet a lágy tejes kellő mértékben tompított. Némi hasonlóságot véltem felfedezni a márka ceyloni tejes teájával, ez azonban kicsit kevésbé volt édes, jobban dominált a kissé fanyar, telt teaíz.



蜜香奶茶 azaz mézes-illatos tejes tea

A sokat ígérő név után kicsit csalódtam, hogy ennyire kevéssé egyedi italról van szó. Az íze és az illata is teljesen rendben volt, egynek elment, viszont nagyon átlagos volt (persze ezzel nincs semmi baj, ha valaki éppen ezt keresi). Szinte ugyanolyan volt, mint a márka többi teájának alapíze, azzal a különbséggel, hogy ezúttal semmi különleges nem volt benne. A mézet sajnos nem éreztem rajta, talán csak annyiban, hogy mintha egy kicsit édesebb lett volna a korábban kóstoltaknál.

 

四季春奶茶 azaz négy évszak tavasz tea

Az alig érezhető, gyenge illat után meglepett, hogy mennyire finom volt az ital. Könnyed, friss, lágy íze sok mindenre emlékeztetett: vajas keksz, almáspite... Sőt, még enyhe kókuszízt is éreztem rajta. Nagyon ízlett!

 



 

Összességében nagyon elégedett voltam a 香飘飘 sokszínű kínálatával, illetve 爆摇奶茶 ízvilágával (egy alapízt csinálnak ugyan, de azt jól). Ha pedig egy-egy teát kéne választanom, akkor a 豆乳双拼-t és a 四季春奶茶-t választanám, de az assami és ceyloni teákkal, illetve a horoszkópos sorozattal is nagyon elégedett voltam

 

Az utóbbi másfél-két hónapban rengeteg különféle instant teát próbáltam ki. A hosszú kóstolási időszak tapasztalatait szerettem volna ebben a bejegyzésben összegezni. Illetve remélem megkönnyítettem azok helyzetét, akik (mint ezelőtt én is) tanácstalanul szemeznek a kínai szupermarketek polcain megülő instant teákkal, és nem tudják eldönteni, hogy megéri-e megvenni vagy sem.

 




 Kapcsolódó bejegyzések:

A bubiteáról általában

Kalandjaim a bubateával

R&D Tea

TI TEAS



祹络岚


Megjegyzések