Kalandjaim a bubiteával


A vírus hozzánk is megérkezett, és nem is hangsúlyozhatnám eléggé mennyire fontos, hogy aki teheti, most maradjon otthon. És igen, ez együtt jár azzal, hogy le kell mondanunk bizonyos dolgokról. Sajnos a bubitea üzletek sűrű látogatása is ebbe a kategóriába esik. A helyzet súlyosságának teljes tudatában, a bubiteáról viszont lemondani képtelen lévén, komoly döntést hoztam:
Elkészítem a saját bubiteámat!



Elsőre talán nem tűnik nehéznek, fogjuk a hozzávalókat, egyszerűen összeöntjük és kész is!
Sajnos saját konyhaművészetem szűk korlátait ismerve ez máris nehezebbnek tűnt… Azonban nem csüggedtem, mindvégig a nemes cél lebegett szemeim előtt.

Ahogy a kesernyés tea és az édes tej összekeveredik, a tea erőteljes aromája, a tej lágysága, és legfőképpen a ragacsos, rágós, puha bubik!

Na igen, egy tea elkészítése még az én limitált képességeimmel sem okoz gondot, a bubik azonban már komolyabb felkészülést igényeltek.

Először is elmélyült kutatásba fogtam, számtalan receptet végignyálaztam – majdhogynem szó szerint, hiszen bolti minőségű, gyönyörű fekete bubit ígért mindegyik, így nem csoda, hogy beindult a nyálelválasztás. Végül emellett döntöttem.

Hatalmas szerencsémre volt otthon tápiókakeményítő, és ezzel meg is tettem az első lépést a saját bubijaim felé vezető rögös úton.

Összetevők a bubikhoz
  • 130g tápiókakeményítő plusz amennyire szükség lesz a bubik formázásánál (hogy ne ragadjanak össze)
  • 6 ek víz
  • 60g barna cukor


A recept szerint először a vizet kell felmelegíteni és belekeverni a barna cukrot (utólagos gondolat, hogy először talán a barna cukor karamellizálásával kellett volna kezdeni, és csak aztán hozzáadni a vizet, fokozatosan, akkor talán sötétebb színt kaptam volna, és intenzívebb ízt).

barna cukor és víz

Mikor a folyadék kissé kihűlt adjuk hozzá a keményítő egyharmadát, és keverjük tovább alacsony fokozaton, amíg egyenletes masszát nem kapunk (ez nekem kissé sűrű lett).

a cukros víz és a keményítő egyharmada

a massza - ahogy a képen is látszik, nekem kicsit sűrű lett

Ezután tetszés szerint gyúródeszkán vagy tálban keverjük össze a masszát a többi keményítővel, amíg össze nem áll (nekem továbbra is túl sűrű a massza, nem igazán veszi fel a lisztet, és szakad, ezen némi víz hozzáadásával segítettem, újabb lehetséges magyarázat arra, hogy miért világosodott ki).

Ezt követően már csak csíkokra kell nyújtanunk a masszát, apró darabokra vágni, és kis golyókra gyúrni (a méret kulcsfontosságú, az elkészült bubi nagyobb lesz, mint amilyenre most gyúrjuk, a nagyjából fél centis átmérő az ideális).

a megformált golyók, ez az adag fagyasztásra vár

A fent írt mennyiség öt-hat adagra elég. Amennyiben nem szeretnénk egyszerre ennyit elfogyasztani (bármennyire is szeretjük a bubit, ez bőven meghaladja az ajánlott mennyiséget), ezután a lépés után lefagyaszthatjuk a bubikat. Praktikus több, kisebb edényben fagyasztani, így mikor megkívánjuk a bubiteát, csak kiveszünk egy adagot és el is készíthetjük.

Mikor a bubikat fel szeretnénk használni, nincs más dolgunk, mint egy lábasban nagyjából a bubik térfogatának hatszorosával megegyező vízmennyiségben megfőzni a kis golyókat (én a második adag bubi főzővízéhez adtam egy evőkanál barnacukrot, ami nekem bevált). Körülbelül 20-30 perc főzés után halásszuk ki a bubikat a vízből, mossuk át hideg vízzel (a főzés során megnőnek, de ahogy kihűlnek, ismét összemennek), keverjük össze barnacukorral, hogy ne tapadjanak össze és már fogyasztható is.



Az italt többféleképpen is elkészíthetjük.
Én személy szerint nagyon kedvelem a barna cukros változatot. Ehhez olvasztunk nagyjából egy teáskanálnyi barna cukrot, kis tejjel felöntjük, a pohárba csurgatjuk és a poharat forgatva szétoszlatjuk annak falán – így az ízélmény fokozása mellett esztétikai élményben is részünk lesz. Utána adjuk hozzá a bubikat, a teát és a tejet ízlés szerinti arányban. Növényi tejek esetében ehhez a változathoz inkább az édesebb tejek illenek, például kókusz vagy zab.



Egy másik változat, melyet második nekifutásra, az első adagból lefagyasztott bubikkal készítettem, a matcha latte. Ehhez először kikeverjük a matcha port vízzel, hozzáöntjük a felmelegített tejet (ehhez viszont kifejezetten jól párosíthatók a kissé karakteresebb növényi tejek, például a rizstej). Szintén nagyon jól működik a fenti karamellizált barna cukorral.

a matchás változat

Rendkívül érdekes élmény volt a konyhai kísérletezgetés, és kifejezetten elégedett vagyok a végeredménnyel. Boldog vagyok, hiszen egy régi álmom valósulhatott meg, és elkészíthettem a saját bubijaimat! Az egyetlen, amivel nem vagyok teljesen elégedett, az a bubik színe, ezen még lesz mit javítani a jövőben, de bízom benne, hogy a következő alkalommal már jobban sikerül.



祹络岚

Megjegyzések