Magyarországon
is kezd teret hódítani a tajvani eredetű ital, a bubitea (boba, bubble tea, pearl milk tea). Az
utóbbi néhány évben egyre több bubiteára szakosodott üzletet találunk hazánkban
is, melyek célja, hogy a magyar közösséggel is megismertessék ezt az italt.
Ezeket
az üzleteket vesszük sorra egyesével, ezzel pedig célunk körképet adni a magyarországi teázók hátteréről és választékáról. Leginkább olyan üzleteket ismertetünk,
melyek autentikusak, illetve választékukban, összetevőikben és minőségükben is a
kínai trendeket követik.
R&D Tea
Az üzletlánc története
Budapest
több pontján is találkozhatunk az R&D Tea hívogató üzleteivel. A márka 2019
óta van jelen a magyar piacon, és gyors ütemben terjeszkedik. Jelenleg összesen
tíz üzletben és kitelepült ponton működnek a város különböző részein (a
címlistát ld. a bejegyzés végén).
Előzetes egyeztetés után az üzlet dolgozói készségesen vállalták, hogy interjút adnak a Tusoló szerkesztőségének. Így a júliusi forróságban, egy adag jéghideg, savanykásan édes maracujás tea mellett beszélgettünk a vendégek lassú, de nem csökkenő áradata mellett.
Az alapító gyerekkori álmaként indult az R&D Tea vállalkozás, melyet komoly piackutatás és napi harminc tea előzött meg. Természetesen a rokonok és barátok segítsége nagy szerepet játszott a kezdeti időkben, csakúgy ahogy a bubitea őshazájában, Tajvanon folytatott kutatómunka és képzés. A mai R&D Tea márka megalakulása viszonylag gyors folyamat volt, a 2018-as kezdéstől máig alig két év telt el. 2019 márciusában indult útjára az első Bubble Tea Truck, júliusban pedig megnyitott az első üzlet. Az azóta eltelt egy évben hatalmas utat futott be az R&D Tea, mely Magyarországon az első kínai bubiteázó lánc, és egyre nagyobb névnek számít mind a magyarországi kínaiak, mind pedig a magyar bobaszeretők körében. Sőt, az R&D nem korlátozódik Magyarországra, két lengyelországi helyszínen is jelen vannak.
Üzletpolitika és célkitűzések
Az
R&D Tea egyik legnagyobb büszkesége, hogy minden alapanyag és gép
Tajvanról, illetve a szárazföldi Kínából érkezik, ez biztosítja a termékek
autentikus ízét és minőségét. Az autentikus ízek, alapanyagok és technikák
fontosságát jeleníti meg az üzletlánc neve is: R mint Research és D mint
Development. A név összefoglalja az eredeti ízek utáni kutatást és a folyamatos
fejlődést hangsúlyozó üzletpolitikát. Akár így is összefoglalhatjuk:
„Kínai vezetés valamint hagyományos tajvani technológia és módszerek a magyar piac igényeinek szolgálatában.”
A
magyar piac nagyon is vevő erre az egyedi stílusra, ékes bizonyítéka ennek az
üzletlánc gyors terjeszkedése, ami nem áll meg az Oktogonnál nemrég nyílt új
üzlettel, a tervek szerint a jövőben még több helyen találkozhatunk R&D Tea
teázókkal, ahogy a hagyományos teakultúrát a fiatalos, pezsgő városi élettel
ötvöző bubiteázók egyre nagyobb körben terjednek el.
A választék
Italok
Az
R&D Tea hatalmas felhozatallal rendelkezik, mindenki megtalálja a neki
megfelelő italt, legyen az bubitea, sima tea, jégkása vagy éppen kávé, sőt, az
ital mellé fogyasztható snackek választéka is folyamatosan bővül.
Ahogy megtudtuk, a magyarok és külföldiek kedvencei egyaránt a bubiteák közül kerülnek ki. A két legtöbbet fogyasztott ital a barna cukros boba tejhabbal (焰遇波霸黑糖鲜奶) és a boba fekete tea (波霸厚奶茶). Összességében véve is a klasszikusabb tejes teák (奶茶系列) a legnépszerűbbek.
A bubiteák mellett a gyümölcsös italok aratnak nagy sikert, ezek közül is a Boldogító mangó tea nevű kreáció, mely olyannyira népszerű, hogy gyakran megesik, hogy késő délutánra elfogynak a hozzávalók. A többi gyümölcsteás ital is igen kedvelt édes és frissítő ízük miatt.
A magyar közönség számára elsőre szokatlanok lehetnek a tejhabbal készült teák. Ezeknek az alapja gyakran egy markánsabb, nem túl édes tea, amit remekül egészít ki a krémes, édeskés tejhab. Ha gyümölcsösebb variánshoz van kedvünk, akkor az Őfelsége, ha pedig valami natúrabb ízre vágyunk, akkor az Első havazás lehet a befutó.
A nyári hőségben a legüdítőbb választás egy jégkása: mangó, kiwi, maracuja stb. Szintén hűsítő hatásúak a kreatív sorozat innivalói, például a Mulán vagy a Csipkerózsika. utóbbi talán elbátortalanítja azokat, akik még nem ittak tejes ízű szénsavas italt, de mindenképp megér egy próbát!
Egyszerű
teákat is találunk az R&D választékában, amiket stílusos, az üzletlánc
logójával ellátott üvegben vásárolhatunk meg.
Feltétek
Természetesen
sok különféle feltétet is kérhetünk az általunk választott italba, például
bobát, azukibabot, pudingot vagy kókuszzselét.
Snackek
Talán nem meglepetés, hogy az R&D Tea üzletekben kapható harapnivalók közül az egg waffle a legnépszerűbb, melyet többféle ízben, feltéttel (mályvacukor, oreo, banán, fagyi és még sok más) és öntettel fogyaszthatunk. A kész variációk mellett akár a saját gofrinkat is összeállíthatjuk tetszés szerint, valamint menüben is kapható.
Ezen
kívül sült krumplit, édesburgonyából készült sült krumpli, csirkefalatokat,
hagmyakarikát, és egyéb harapnivalókat is megkóstolhatunk.
R&D Tea és a fenntarthatóság
A
Tusolónál fontosnak tartjuk a fenntarthatóságot és értékeljük a
hulladékcsökkentésének és elkerülésének lehetséges módjait. Ezért is örültünk,
mikor a tavaly nyáron megnyílt R&D-ben a helyben fogyasztott termékeket
üvegpoharakat szolgálták fel.
Jelenleg
az üzletlánc átállt a műanyagpoharas megoldásra. Mint megtudtuk ez a járvány
miatt van, ezzel igyekezve csökkenteni a fertőzésveszélyt, de – biztattak – amint
lehetséges visszatérnek az üvegpoharas kiszolgáláshoz, illetve – tették hozzá –
a műanyag szívószálak kiváltásán, és a környezetet kevésbé terhelő
alternatívákon már gondolkodnak.
Addig
is, nyugodtan vihetünk saját üveget és szívószálat, a dolgozók nagyon
készségesen beletöltik a rendelt italt.
Közösségi média
- Facebook: R&D Tea
- Instagram: rndtea_budapest
R&D Tea üzletek Budapesten
- Kossuth Lajos u. 4., 1053
- Monori Center
- Euro Square 55
- Asia Center
- Duna u. 1., 1056
- Pozsonyi u. 33., 1137
- Üllői út 11-13, 1091
- Aréna bevásárlóközpont
- Teréz krt. 23., 1067
- + Bubble Tea Truck
A
fenti bejegyzés a Tusoló személyes tapasztalata alapján alkotott szubjektív
véleményeket (illetve az üzletvezetéssel készült interjú során gyűjtött anyagot)
tartalmazza, nem tartalmaz fizetett promóciót.